Bolivia (indipendice) Day! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu Bolivia (indipendice) Day! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

Bolivia (indipendice) Day!

Blijf op de hoogte en volg Evita

07 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vandaag was het indipendice Day.

Vanmorgen stonden we om 9.30 uur klaar om te vertrekken. Eerst gingen we naar het jongenshuis om de jongens op te halen, daarna naar het meisjes huis, de bus zat vol met tia's, jongens, meisjes en ons! Lekker warm en gezellig op schoot.
De kinderen genoten zichtbaar van de busreis. Veel lachen en met verbazing wijzen naar dingen die ze zagen!
Na ongeveer 30 minuten waren we op onze plek van bestemming: een park met een prachtig mooi uitzicht.
Voor dat we daar waren meesten we eerst een stukje berg op lopen. Daar, waar we zaten, is het 3000 meter hoog ongeveer, dat merkten we aan onze ademhaling en droge mondjes.

We begonnen direct met de lunch: rijst met kip en aardappel (verassing!)
Deze zaten in een pan en het was nog warm. Apart dat ze dit warm mee nemen in pannen. Haha.
De straat honden kwamen hier natuurlijk direct op af en kwamen bij ons liggen wachten tot dat er wat viel..
Er was een vrouwtje die daar ijsjes verkocht, een grote koelbox op haar rug een toeter in de hand en een harde stem zodat ze kan schreeuwen dat ze ijs heeft en verkopen maar!
Hele lekkere ijsjes.......... Ahum. :p

Na de lunch is er een hele groep gaan lopen langs of naar een waterval. Samen met Maartje, Colien, 3 tia's, Elena en de kleinste Kids bleef ik achter. Dit was heerlijk, we hebben echt quality time gehad met deze lieve kindjes. Lekker liggen op het kleed, spelen met ballonnen en met de bellenblazen die Maartje had mee gebracht! Heerlijk.

Toen de groep weer terug kwam zijn we weer naar beneden gelopen, we konden eindelijk naar de wc! :)
Daarna zijn we doorgelopen naar een speeltuin en hier hebben de kinderen en sommige van ons zich prima vermaakt. Heerlijk om te zien hoe die kinderen hebben genoten!!

De buschauffeur zou er om 17.30 uur zijn, maar hij is eerder gekomen omdat de kinderen en wij vermoeid begonnen te raken.
Ik heb toen een lief klein jochie onder mn hoede genomen, hij was erg moe en was verdrietig, hij moest alleen gaan zitten van een tia.. Zielig!
Bij mij, in de bus op schoot, is hij als een blok in slaap gevallen, na dat hij een lollie had gekregen. Heel lief. Ik wil hem mee nemen naar huis samen met zijn broertje. ♡♡

Ook zijn we langs een wat armere buurt gereden. Ik heb er niet veel van kunnen zien want ik had een slapend kind op schoot en hèt was voornamelijk aan de andere kant. Wel heb ik gehoord dat er huizen werden gebouwd en wat nog niet af was, daar mochten mensen in wonen tot dat het af was en dat ze maar één slaapkamer hadden en verder vrij weinig...

Rond 17.30 uur waren we weer thuis. Elena is nog met Albert, Corné, Steven en Danielle (vrijwilligster) naar de supermarkt geweest om daar voedsel te kopen voor vanavond. Het was een heerlijke soort van lasagne! :D

Ook heb ik een paar Spaanse woordjes geleerd van een ouder meisje die ook wat Engels kon:
Pagaros = vogel
Bandera = Vlag
Gallina = Kip
Pato = Eend
Vaca = Koe
Pattas = schoenen
Je merkt wel wat we onderweg allemaal hebben gezien. :p

Morgen weer een leuke dag!