Laatste dag, een bijzondere dag - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu Laatste dag, een bijzondere dag - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

Laatste dag, een bijzondere dag

Blijf op de hoogte en volg Evita

12 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Zaterdag 9 augustus was onze laatste dag, een bijzondere dag was dit.
We begonnen de dag met ontbijt om 8.30 uur, hierna kon iedereen zijn of haar koffers in pakken. Maartje en ik hadden dit de avond er voor al gedaan omdat we dan lekker konden relaxen.
Om 11.00 uur werden we weer opgehaald door de buschauffeur, we gingen naar het baby huis, hier gingen we afscheid nemen door met ze te knuffelen, spelen, kusjes geven en groepsfoto's te maken. Ook hielpen we mee met het geven van de lunch, er waren denk ik te veel mensen want de meesten wilden niet eten.
Daarna hebben we ze in bed gelegd en de fles gegeven.
Maartje, nog iemand (ik weet niet meer wie) en ik gingen nog naar de baby's. Toen we weer beneden kwamen waren de tia's in paniek want de groep zou al weg zijn en wij waren achtergebleven. 1 van hen rende naar de deur om te roepen, maar ze stonden er gewoon nog, ze wisten dat wij nog binnen waren en ze kregen de lunch al vast uit gedeeld. Paniek om niks dus. Haha.
Ondertussen, dat we onze lunch aten, reden we naar het jongenshuis waar de meisjes ook aan het lunchen waren. We hebben hier met een waterballonnen gevecht afscheid genomen, dit vonden ze erg leuk en de meesten van ons ook. :)
Ook hebben we hier een groepsfoto gemaakt
Om 14.30 uur werd Elena gebeld door de buschauffeur om te vertelllen dat hij wat later kwam omdat zijn band lek was.
Hij kwam maar 10 minuten later dus dat viel nog mee.
We zijn toen boodschappen gaan doen voor onze lange reis.
Om 16.00 uur kwamen we aan in het park waar de baby wash wordt gehouden.
De kinderen zaten al klaar met hun ouders, toen ze ons, gringo's, zagen kwamen ze meteen op ons af om te knuffelen en spelen en om in onze zakken te voelen, hier hebben ze speciale trukjes voor. Gelukkig hadden we alles in de bus laten liggen.
Dit alles gebeurde in een rap tempo, tenten, badjes, zeep, handdoeken, washanden, emmers, water, kleding, enzovoort werden uit de auto gehaald. Binnen 5 minuten stond alles klaar. De kinderen in de rij en wassen maar.
Samen met Maartje zat ik aan 1 badje, Maartje aan de ene kant en ik aan de andere kant. Ik het haar en zij het lichaam, Emma en Herma zaten naast ons en daarnaast zaten Melissa en Jenine, ik denk dat we rond de 18 kinderen hebben gewassen. Als we klaar waren met wassen moesten we : 'Towel' roepen, er kwam dan een jochie van 11 aan die de kinderen een handdoek omdeed en ze optilde en aan de vrouwen gaf die hun schone kleren aan deed. Buiten werden hun haren gedaan, Colien had haar schaar spullen mee genomen en heeft nog wat kinderen geknipt. Hier waren ze erg blij mee.
Na een half uurtje waren we klaar, alles werd heel snel afgebouwd. Toen kwamen er nog 8 kinderen aan en die moesten ook nog gewassen worden, dit kon helaas niet meer. DIt vond ik erg moeilijk en heb hier nog wel een paar traantjes om weg moeten pinken.

Terug naar huis. Dit wordt mijn volgende verslag!

Doei. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evita

Samen met 15 anderen begin ik op 26 juli mijn reis naar Cochabamba in Bolivia. Hier gaan wij vrijwilligerswerk doen; Weeshuizen opknappen o.a. schilderen, wc of douches opknappen e.d.

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 9035

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: