Donderdag 31 juli 2014 - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu Donderdag 31 juli 2014 - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

Donderdag 31 juli 2014

Blijf op de hoogte en volg Evita

01 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vandaag weer een kleine klusdag, we zijn begonnen met het schilderen van de speelkamer van het baby huis.
Het was groen en er is vanille kleur gekocht. Hij heeft er erg veel terpentine bij in gedaan waardoor het heel dun werd. Wanneer we het op de muur deden kwamen er allemaal luchtbubbeltjes onder en we werden allemaal high van de lucht. Haha
Volgens mij gaan ze er nog een keer over heen want ze denken dat het dan beter wordt als nu.
Ik ben benieuwd.
Deze verf krijg ik ook niet van m´n armen en benen dus ik heb allemaal gele moeder vlekken. Hihi

Voordat we zelf gingen lunchen hebben we eerst geholpen met het geven van eten aan de kinderen, dit was bijzonder. Ieder kind kreeg een bordje soep en werd gevoerd, ik heb 'mijn' kindje eten gegeven. Ze heet A. Ze is zoooo lief. <3 Haar ouders zijn mentaal niet goed, ze hebben ruzie met elkaar en zijn alcoholisten, ze heeft nog 6 andere broertjes en zusjes. Toen de kinderen klaar waren gingen de tia´s (Werkneemsters) eten, zij zaten in het midden.. De kinderen werden dus ongeduldig.
In Nederland zouden ze eerst de kinderen in bed leggen en dan zelf eten, is toch ook rustiger lijkt mij? ;)
Zal wel gewoon zijn hier..

Zelf hadden we een hele bijzondere lunch, geen idee hoe het heet maar het was een soort van deeg 3 hoek met jus, vlees en paprika ofzo er in. Ik vond het niet zo lekker, anderen weer wel.

Na de lunch hebben we aan Elena gevraagd wat we konden gaan doen en ze had nog hulp nodig bij het kopen van avond eten, ontbijt spullen en het eten klaar maken. Dus Maartje en ik gingen haar helpen, het was erg gezellig en leuk.
Heel rustig aan boodschappen gedaan en toen we thuis kwamen gingen we nog even relaxen.
We hadden beneden rond 16.00 uur afgesproken om het eten klaar te maken ik dacht nog even snel te gaan skypen met Kor... Duurde het nog een half uur voor dat die het deed, alles zat tegen; laptop ging confrugreren, hotmail werkte niet enzovoort enzovoort.. Uiteindelijk is het gelukt! :)
Daarna Elena geholpen. We hebben van wortelen, sperziebonen, aardappelen gehakt, ui, knoflook en kaas een ovenschotel gemaakt. Best hollands en iedereen vond het erg lekker. (Tenminste, zo leek het)

Na het eten kwamen er 2 mensen vertellen over zaterdag wanneer we de jungle in gaan. Pff, dat wordt een uitdaging!
6.00 weg en 0.00 uur weer thuis.
Ook hebben ze wat verteld over een berg die we gaan beklimmen.

Vanavond hebben we verder rustig aan gedaan.
Elena heeft haar haar laten knippen door Colien, het is erg mooi geworden! Elena had erg lang haar en gaat een stuk doneren aan een goed doel.

Morgen een leuke en gezellige dag voor de boeg, het isnu 23.05 uur dus we gaan lekker slapen.

Doei doei! xxx

  • 01 Augustus 2014 - 08:21

    Alma:

    hee, ik ben ook erg benoeuwd naar het eindresultaat van elena s knipbeurt.....

  • 01 Augustus 2014 - 08:42

    Tiemen:

    Buenos días gringa,

    ¿Cómo estás?
    Ondanks dat kinderen binnen de Boliviaanse cultuur zeer belangrijk zijn en zij bijna bepalen wat er gaat gebeuren, stoppen ze kinderen rustig in een ruimte die .. minder kindvriendelijk is wat betreft verf. De NL-regels gelden daar duidelijk niet m.b.t. kindvriendelijke verf/saus!

    Schrijnend en herkenbaar verhaal over kindje A. Ouders kunnen niet zorgen voor hun kroost en uiteindelijk (als ze opgemerkt worden) komen de kids terecht in een weeshuis. Dit soort kinderen kan daar dus jaren zitten, omdat de meeste van dit soort ouders hun kind niet afstaan ter adoptie. Gelukkig is A terechtgekomen bij een van de betere weeshuizen en kan ze zich daar hopelijk verder ontwikkelen.
    Nu zie je hoe belangrijk jullie werk is!!

    Pieter schreef ook al over de empanadas, de een houdt ervan, de ander iets minder. Het zijn in ieder geval wel maagvullers ;)

    Tja en zaterdag... zal het zweten worden!! Ik denk dat de berg waarover ze spreken dezelfde is als die wij hebben beklommen en ik kan je vertellen...... nee doe het toch maar niet, je zult het wel merken :p Het is wel heel gaaf!

    Veel (werk)plezier vandaag en blijf bloggen posten, het is het eerste wat ik in de ochtend lees!

    ¡Hasta mañana!


  • 01 Augustus 2014 - 10:08

    Janneke:

    Hallo evita, ik ben bij oma en opa in Hattem en las net jouw bericht. Volgens mij hebben jullie het daar prima naar je zin en doen jullie goed werk!
    En morgen een pittige dag voor de boeg, succes hoor en voorzichtig aan!!
    Lieve groetjes, tante j

  • 01 Augustus 2014 - 11:13

    Janita (tante ;-)):

    Ik lees ook elke dag jouw blog. Leuk! Succes verder en ook voor zaterdag. Goed voor jullie conditie haha. Niet verdwalen hoor. groetjes daar.

  • 01 Augustus 2014 - 21:05

    Ineke:

    Heevita,

    Leuk je gezien te hebben op skype.
    Ik zit lekker buiten!! te internetten. Even je verhalen gelezen, gister geen tijd.
    Fijn dat het goed gaat, Niet verdwalen aub in de jungle. Sla alles wat je ziet op in je geheugen. Want het zal heel bijzonder worden. (Denk aan je rug).

    Veel liefs van je schoonmoeder Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evita

Samen met 15 anderen begin ik op 26 juli mijn reis naar Cochabamba in Bolivia. Hier gaan wij vrijwilligerswerk doen; Weeshuizen opknappen o.a. schilderen, wc of douches opknappen e.d.

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 9048

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: