We gaan bijna! - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu We gaan bijna! - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

We gaan bijna!

Blijf op de hoogte en volg Evita

22 Juli 2014 | Nederland, Zwartsluis

Afgelopen weekend kwam het besef dat we een week later gaan vertrekken.
Ik had zaterdag 19 juli mijn verjaardag alvast gevierd en zondag ochtend hadden we een dienst waar onze reis centraal stond.
Veel mensen hebben ons een goede reis en een fijn verblijf gewenst.

Gek, ik had er op eens niet zo veel zin meer in. Vast omdat ik Kor moet missen, maar ook de veiligheid. Voor al nu na het vliegtuigramp.
Ook hoeven we nu niks meer te doen, het geld is binnen! We kunnen onze koffers gaan inpakken!!
Dat gevoel ging ook na het weekend weer weg, na wat telefoon gesprekken met Maartje en een sollicitatiegesprek (!!!) heb ik er weer helemaal zin in gekregen.
Ja, ook van een sollicitatiegesprek. Afgelopen maandag had ik een sollicitatie gesprek en hier heb ik veel verteld over de reis en ik merkte dat ik enthousiast werd van het vertellen en dat ik er weer zin in kreeg!
En ja, ook ben ik aangenomen! YES!
Ik heb gezegd dat ik heel graag een baan wilde hebben voor dat ik naar Bolivia ga en het is me gelukt en wat ben ik blij!!

Ik zal deze week, voor dat we gaan vertrekken, vast nog wat gaan schrijven. Ik vind het vooral leuk om het voor me zelf bij te houden maar ik vind het nog leuker dat jullie met mij mee kunnen genieten. :)

Liefs

  • 22 Juli 2014 - 11:20

    Tiemen:

    Hola amigo's,

    Eindelijk, de onvergetelijke reis waar jullie zo lang mee bezig zijn geweest in daden, gedachten en gebeden gaat dan a.s. zaterdag beginnen!

    De kerkdienst van afgelopen zondagochtend was mooi en bemoedigend en ik vond het zo gaaf om te zien dat er na afloop, tijdens het koffiedrinken, zoveel mensen bleven om de hand te schudden en een zegenrijke reis te wensen. Dit geeft aan dat het ook breed gedragen wordt!

    Natuurlijk kan ik begrijpen dat er spanningen zijn. De afgelopen week geeft hier alle aanleiding voor. Toch hoop en bid ik dat jullie je allemaal gedragen weten door onze hemelse Vader. Hij bestuurt alles en ook al hebben wij veel 'waarom' vragen, Hij weet wat goed is! Hij heeft het beste met ons voor (Jeremia 29:11)!

    Stiekum ben ik best wel trotst op 'mijn jongeren' (sorry Bernhard, Albert en Pieter ;) ) dat jullie zo'n reis gaan maken naar het land en de plaats waar onze kinderen vandaan komen. Een land/plaats die een stuk van mijn hart heeft gestolen en deze niet meer heeft terug gegeven. Daarnaast ben ik ook dankbaar dat God jullie wil gebruiken om iets te doen aan het onrecht in deze wereld en om te refereren aan de woorden van afgelopen zondag: je doet het voor die kinderen en ook al lijkt het een druppel op de gloeiende plaat, het is wel een druppel! En voor die druppels maken jullie het verschil!

    Het gaat een onvergetelijke reis worden in vele opzichten en wanneer er behoefte aan is weten jullie dat ik er voor jullie zal zijn...
    Hoewel ik er tegenop zie en het voor mij best lastig is zal ik er zaterdag zijn om jullie uit te zwaaien.

    Geniet ook van het prachtige land en de prachtige mensen! Ondanks alle ellende en armoede zie je prachtige en dankbare mensen!

    Vaya con Dios!

    Tiemen

  • 22 Juli 2014 - 11:58

    Ingeborg:

    Hoi Evita.

    Ik wil jullie van af deze plek. Heel veel geluk liefde en toch ook plezier wensen. Met jullie reis en plannen in Bolivia. Ik hoop dat jullie veel goeds kunnen en mogen doen voor de mensen maar vooral de kinderen daar. Veel geluk en lees graag hoe het jullie afgaat daar.

    Groetjes Ingeborg Vis.

  • 22 Juli 2014 - 16:46

    Janneke:

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je baan, wat ga je doen ??
    Fijn idee te weten dat als je terugkomt weer aan de slag kunt...

    Heel veel succes tijdens jullie verblijf in Bolivia, veel plezier ook , met de kinderen daar !!
    Ik ga je volgen op je blog , goed dat je dat doet, en dan reizen wij toch ook een beetje mee...!!
    En we houden hier je moeder wel bezig hoor !!

    Heb het goed daar, hou vol...( op moeilijke momenten...!) en geniet van het prachtige land met z'n gastvrije bevolking !
    Liefs, tante J

  • 23 Juli 2014 - 07:42

    Sanne:

    Hi Evita,
    Leuk dat we kunnen meegenieten. Mooi dat je met het maken van je sieraden ook je steentje vast hebt bijgedragen. Ik hoop niet dat je er nu mee stopt, want je maakt mooie dingen.
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan, fijn vooruitzicht voor als je terug komt, evenals je nieuwe huisje en al je andere toekomstplannen met Kor.
    Maar nu eerst iets veranderen in de toekomst van een kind. Een positieve ervaring kunnen geven lijkt klein, maar kan groots voelen.
    Weet dat God met jullie meegaat in mooie en moeilijke tijden.
    ( Tiemen: mooi stukje! )

    'N warme groet
    Sanne

  • 23 Juli 2014 - 21:08

    Joanne:

    Hoi Evita!

    Leuk een eigen blog! Ga ik mooi meelezen!
    Het komt nu wel heel dichtbij he!

    Liefs Joanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evita

Samen met 15 anderen begin ik op 26 juli mijn reis naar Cochabamba in Bolivia. Hier gaan wij vrijwilligerswerk doen; Weeshuizen opknappen o.a. schilderen, wc of douches opknappen e.d.

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 9050

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: