Het begin van mijn reis - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu Het begin van mijn reis - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn reis

Blijf op de hoogte en volg Evita

22 Juli 2014 | Nederland, Zwartsluis

Mei 2013
Het afgelopen jaar is er tijdens de catechese ook veel gesproken over rechtvaardigheid, socialiteit en hulpvaardigheid en hoe wij dit handen en voeten kunnen geven. Tijdens één van deze avonden nam het gesprek een andere wending: ‘Wat kunnen wij doen?’
Hier over hebben wij vele avonden gesproken, wat we zouden kunnen doen, waar willen we dat doen en wanneer?
Mede door de verhalen van Tiemen van Bale, die daar 2 kinderen heeft geadopteerd, en de foto’s die hij heeft laten zien werden we enthousiast om ons plan te maken voor een reis naar Bolivia.
Samen met Jenine, Jennieke, Johnny, Melissa en Colien hebben we het plan uitgewerkt. (Ook Tiemen heeft ons natuurlijk met het één en ander geholpen!)
Toen we bezig waren, kwamen we er achter dat het veel werk is. We moesten iemand hebben die ons kon helpen. Dit werd Kees van World Servants.
Met hem hebben we veel gemaild, en is hij nog bij ons langs geweest!
30 november 2013
We hebben ons plan gepresenteerd aan de gemeente. Er was helaas niet veel opkomst maar de opkomst die er was hadden veel belangstelling en stelde ons kritische vragen, gelukkig waren we goed voorbereid. 
Toen begon het wachten op de aanmeldingen, we hebben aanmeld formulieren gemaakt en men had 14 dagen bedenk tijd.
In die 2 weken is er veel gebeld, gepraat, overlegd, geluisterd en hebben we veel geduld moeten hebben.
uiteindelijk hadden we 14 aanmeldingen:
Colien Visscher
Robbert Koopmans
Erwin Dragt
Mellanie Lis

We hebben een vergadering gehad met alle leden, hier hebben we eerst beter kennis met elkaar gemaakt en het plan goed uitgelegd. (Niet iedereen die zich had aangemeld was bij de gemeenteavond)

Na veel wikken en wegen zijn Maartje Kuiper, Gerian Hulst en Emma Fokt er bij gekomen.
Zij twijfelden nog maar gelukkig gingen ze mee! 17 personen dus!

25 oktober 2013
Bernard, Albert en Arianne zijn de leiders, zij begeleiden onze reis naar Bolivia en als we daar zijn!
We beginnen met acties, we begonnen klein: Statiegeldflessen ophalen en oud ijzer verzamelen.

Later in oktober hebben we de eerste acties gepland: Auto wassen, film avond, worsten actie, oliebollen actie. Deze verliepen erg goed en zo konden we de eerste betaling aan World Servants rond krijgen! We waren blij en opgelucht

7 november 2013
Gesprek met Kees van World Servants gehad!
Hij gaat de offertes van de vliegtickets aanvragen en die naar ons opsturen zo dat we kunnen kiezen! Spannend, dan staat het vast!

December 2013
Wat gaat het goed, wij zijn enthousiast en de mensen om ons heen zijn enthousiast. Inmiddels staan er weer wat acties gepland o.a. de toiletverkoop aan de deuren.
Ook hebben we een kluscentrale opgezet, mensen kunnen ons dan een bericht sturen met wat er moet gebeuren aan klussen en wij doen dit voor geld.

Van januari tot nu hebben we veel acties gehouden
- Oliebollen verkoop
- Boekenbeurs
- Rommelmarkten
- Lente fair
- Winter fair
- Benefiet concert van Noisz.
- Sponsorloop van Zwartsluis naar Genemuiden van Genemuiden naar
Hasselt en van Hasselt weer naar Zwartsluis