Relax dag - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu Relax dag - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

Relax dag

Blijf op de hoogte en volg Evita

09 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Ola people,

Vandaag was het een heerlijke relax dag... Het grootste deel van de groep is een berg wandelen. Samen met Maartje, Emma en Colien ben ik met Elena nog een keer naar La cancha geweest, hier hebben we nog een aantal dingetjes gekocht.
Voor dat we hier heen gingen, gingen we nog pinnen.. Wat een belevenis. We werden aangehouden door de ´politie´ zij wilden dat wij onze papieren lieten zie en ze wilden dat wij met hun mee gingen naar het bureau. Elena heeft het goed opgelost, één van die politieagenten begon wat onbeschoft te worden en Elena zei: 'He, waarom doe jij onbeschoft tegen mij, ik doe dat ook niet tegen jou. Waar is je baas? Ik wil je baas spreken, zo wil ik niet tegen jou praten.' Elena vertelde ook dat zei hier woont en dat ze getrouwd is met een boliviaan, dat ze een eigen huis heeft en dat ze wel haar papieren heeft maar dat ze die niet mee had omdat het vaker is gebeurd dat het gestolen is..
Ondertussen ging die onbeschofte man tegen ons praten dat wij onze paspoorten moesten laten zien, onze documenten maar wij deden alsof we het niet begrepen... We wilden eerst wachten tot Elena klaar was.
Ik zag haar hart tekeer gaan want haar Sjaal ging heen en weer. Haha.
Die van ons gingen ook tekeer en we waren allemaal opgelucht dat het bij een waarschuwing bleef. Dat zegt dus al genoeg! Was wel spannend.

Toen we weer wat tot rust waren gekomen zijn we de markt over gegaan, ik heb nog een sjaal gekocht een blauwe. (Dacht ik, hier over later meer)
Ook heb ik nog iets super leuks gekocht voor in het huisje van Kor en mij. :) Ben ik heel erg blij mee.
Verder had Colien een hele lijst mee gekregen met wat men nog graag had willen hebben, dit hebben we dus afgewerkt en is gelukt!
Daarna hebben we een lekker ijsje gekocht want het duurde nog wel even voor dat we gingen lunchen, it was sooo good!!! :)
Terwijl we aan het smullen waren van ons ijsje liepen we naar een winkel waar we stoelen gingen kopen voor het meisjes huis.
Taxi werd gebeld voor ons en die kwam, we waren met ons 5en en dus ging ik samen met Maartje voor in zitten op een één persoonsstoel....... Verschrikkelijk was dat. Haha. Later, toen we ongeveer 2 minuten verwijderd waren van het weeshuis, kwam ik er achter dat we ook in de kofferbak konden zitten want dit was een grote.. Dom!
We hebben plastic stoelen, want dit konden ze beter schoonmaken en donkere zo dat de viezigheid minder goed te zien was. Hier waren ze wel blij mee want de oude waren echt heel oud.

Daarna zijn we lopend verder gegaan en op een gegeven moment in de bus gestapt. We waren allemaal erg moe en hadden allen zo onze eigen klachtjes..
Toen we aankwamen op de plek van bestemming, zijn we neer geploft en hebben we heerlijk geluncht. in Friday's. Een Amerikaans restaurant.
Ik wilde mijn nieuwe blauwe sjaal omdoen, kwam ik er achter dat het paars was.. Als er iets is wat ik niet mooi vind is het paars. Haha. Elena had dezelfde sjaal alleen die was zwart wit, ze wilde wel met me ruilen. Dus nu heb ik een zwart witte. Ook leuk :)
Na de lunch wilden we misschien nog naar de film gaan, want wie kan er nou zeggen dat je naar de bioscoop bent geweest in Cochabamba? Maar dit ging niet door, de film die we wel wilden zien duurde nog 3 kwartier voor dat het begon en dan waren we niet op tijd thuis geweest voor het avond eten.
Dus waren we rond half 4 thuis en zijn we allemaal ons bedje ingedoken, we waren echt zo moe. Maartje en ik hebben nog een lekker uurtje geslapen. :)
Daarna nog wezen skypen met onze lieve vriendjes
Nadat ik wakker werd had ik last van mijn buik, niet veel avond eten gehad dus..
Emma en Elena hadden het avondeten opgehaald: Pizza.

Na het eten zijn we nog heerlijk wezen kletsen.
Rond 20.00 zijn we vast begonnen met onze koffers inpakken, wat een fijn gevoel. Ik krijg steeds meer zin om naar huis te gaan maar ook heb ik zin in morgen. Baby wash en afscheid nemen van de kiddo's.

Zondag gaan we al om 4.45 weg!! ZOOOO vroeg! Zal wel super brak zijn als ik thuis ben, maar ik heb leuk nieuws gehoord, Kor is dinsdag ook nog vrij!!! :D Super lief en leuk. Hihi!

Nou, tot morgen..

Doei doei! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evita

Samen met 15 anderen begin ik op 26 juli mijn reis naar Cochabamba in Bolivia. Hier gaan wij vrijwilligerswerk doen; Weeshuizen opknappen o.a. schilderen, wc of douches opknappen e.d.

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 9023

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: