Maanwerkdag - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu Maanwerkdag - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

Maanwerkdag

Blijf op de hoogte en volg Evita

05 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vandaag is de groep in tweeën gesplitst, ik ging naar het baby huis met Maartje, papa, Herma, Jenine, Mellanie en Emma. We hebben hier geverfd.. De gangen; van boven naar beneden. We merkten dat we best snel gingen dus hebben we rustig aan gedaan en hebben we geholpen met e het voeden van de kinderen en ze in bed gelegd. Ik had een erg schattig baby'tje van 4 maanden.
Hier leggen ze de baby plat in bed neer en geven de fles, ik vind het leuk om de fles te geven dus ben er bij gebleven om de fles te geven.
Rond 14.00 heb ik Elena gebeld en gevraagd of ze ons eerder op kon halen want we waren optijd klaar. Ze kwam om 15.00. Ze vind het erg mooi en wij natuurlijk ook. :)

We gingen naar het meisjes huis waar ik eerder over schreef, (het huis wat we helemaal hebben opgeknapt) hier was de rest van de groep. Zij hebben helpen verhuizen, hier hebben ze o.a. geld van ons gebruikt, voor de verhuiswagen, wat we hebben mee gebracht.
Alles moest worden verhuist: Stoelen, tafels, kasten, bedden enzovoort.
Het was zwaar werk zeiden ze, maar je merkt meteen waar je het voor doet: De lach op de gezichten van de meiden en tia's. (verzorgers)
Toen wij daar aankwamen om te kijken waren ze bezig met het opmaken van hun bedden en het inrichten van de slaapkamers.. Heel leuk want ze waren enthousiast.

Rond 16.00 kwam onze bus en gingen we eten halen. Ik heb Elena geholpen en we moesten nog even wachten, we hebben gezellig gekletst over van alles en nog wat. Wat een leuk mens!
Daarna zijn we naar de supermarkt geweest om het één en ander te halen o.a. een lekker ijsje. :)
Toen nog even snel pinnen en hup naar huis.
Hier heb ik nog snel en lekker warm (!!!) gedoucht. Heerlijk!

Rond 18.30 uur gingen we eten: Kip, spaghetti, brood en sla. Lekker!
En nu, 19.55 zijn Maartje en ik onze blogs en schriftjes aan het bij werken.

Morgen weer een nieuwe werkdag!

Ohja, mijn camera is kapot.... :'(


Doei, tot morgen! xx

  • 05 Augustus 2014 - 08:04

    Anneke:

    De dag maar goed begonnen om de laatste twee verslagen eens te lezen. Ik kan niet anders zeggen dat jullie goed bezig zijn!! En de kleine kinderen, tja dat blijft vertederend. Leuk dat jullie buiten het klussen om ook andere dingen doen. Zeer afwisselend.
    Succes nog verder!

  • 05 Augustus 2014 - 17:26

    Hans Oom:

    jammer dat je camera kapot is, maar.....dan kijk ik gewoon foto's bij de concurrent ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evita

Samen met 15 anderen begin ik op 26 juli mijn reis naar Cochabamba in Bolivia. Hier gaan wij vrijwilligerswerk doen; Weeshuizen opknappen o.a. schilderen, wc of douches opknappen e.d.

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 9025

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: