Klusdag 2 en omgeving - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu Klusdag 2 en omgeving - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

Klusdag 2 en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Evita

31 Juli 2014 | Bolivia, Cochabamba

Hoi,

Eerst nog wat over klusdag 1, we zijn 's avonds uit eten geweest en hebben kip, rijst, mi en gebakken banaan gehad.. ERG LEKKER!!

Vandaag was klusdag 2, tsjonge, dit was echt een zware dag.
We begonnen om 8.00 uur en waren rond 17.00 klaar (nja, klaar?)
We hebben de groep in tweeën verdeeld, ik ben naar het huis gegaan waar we gisteren waren omdat het daar nog niet helemaal af was, ook moest de woonkamer opnieuw worden geschilderd met nieuwe verf want de andere verf dekte niet helemaal.. We zagen er nog van alles door heen en we wilden het wel mooi afleveren.
Bolivianen zijn al snel blij, wij denken: 'Hmm, daar kan dit nog wel wat aan worden verbeterd.' maar zij vinden dat niet alles perfect hoeft, grappig om dat verschil te merken.
We hebben alles schoongemaakt, oh, wat ranzig was het!! Echt niet normaal, je ziet het wel op de foto's..
Ik snap niet dat hier mensen in hebben kunnen leven, dode vliegen, keutels, nestjes van spinnen en heeeeeel veeeeel vieze vettigheden in de keuken!!! Dit was ook heel leuk om schoon te maken want je zit meteen resultaat. :)

De mannen gingen naar het jongenshuis, deze zit dicht bij het huis waar wij bezig waren, en zij hebben daar de tuin opgeknapt.. Stenen neergelegd, bomen uit de grond getrokken en gaas opnieuw vast gemaakt..

Ik wil ook nog even aandacht schenken aan Herma en Gerian, zij hebben met hun 2e de hele woonkamer op hun knieën met een schuursponsje de vloer schoongemaakt!!! Echt super! :)

Als lunch hadden we pizza, dit ging heel snel naar binnen en we gingen weer terug naar het huis want de kinderen moesten eten.

Omgeving:
Dit is hier prachtig, vooral 's morgens en 's avonds... Genieten!
Kijk maar naar de foto's..
Ik moet trouwens niet zo veel foto's meer plaatsen want ik kan er maar 150 plaatsen helaas, of ik moet wat verwijderen.. Hmm.

Morgen is de dag ook weer volgepland en word het klus dag 3.. Op zich wel zin in maar eerst slapen.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje te begrijpen is, de vermoeidheid slaat toe.

Goedemorgen voor jullie, wij gaan zo lekker naar bed!

Doei! xxx



  • 31 Juli 2014 - 07:04

    Tiemen:

    Sjonge wat een verschil zeg!
    Jullie zien wel resultaat..

    De mensen zijn snel dankbaar en de Nederlandse hang naar perfectie steekt hier vaak bij af. De opmerking 'met de Franse slag' krijgt een nieuwe dimensie en naam 'Boliviaanse slag'

  • 31 Juli 2014 - 08:05

    Opa Kees:

    Goed om te zien wat jullie allemmaal kunnen, want nu weet ik ook wat jullie volgende project zal zijn.
    Zomerdijken project, een beetje aktie voeren en dan is het zo gepiept.
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben geniet ervan en doe iedereen de groeten.
    Doei opa Kees

  • 31 Juli 2014 - 09:11

    Annet:

    Waaaaaat!!!! Heeft Albert zijn goede broek aan tijdens het verven!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evita

Samen met 15 anderen begin ik op 26 juli mijn reis naar Cochabamba in Bolivia. Hier gaan wij vrijwilligerswerk doen; Weeshuizen opknappen o.a. schilderen, wc of douches opknappen e.d.

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9026

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: