We zijn aangekomen! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu We zijn aangekomen! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Evita Beeftink - WaarBenJij.nu

We zijn aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Evita

27 Juli 2014 | Bolivia, Cochabamba

Joehoe, we zijn aangekomen in het prachtige huis van Elena!
Wat is het heerlijk hier, prachtig weer. Nu nog, want wanneer de zon onder is wordt het hier koud. De zon is erg vel, 10 minuten in de zon en je verbrand snel.

We hebben een vliegtuig rit van 12 uur gehad. Dit was erg pittig. ik heb ongeveer 5 uurtjes geslapen. Het bleef lang donker omdat er 6 uur tijdsverschil in zit, dus het ritme werd ook een beetje verstoord, maar je went er snel aan!
In het vliegtuig werden we goed voorzien van drinken en eten.
We konden midden in de nacht nog een warme maaltijd eten ... BAH!
We werden ook nog aangesproken door een Boliviaanse vrouw, zij woont in Santa Cruz, zij vroeg aan ons (via de stewardess) waar we heen gingen en wat we gingen doen, ze vond het erg goed van ons.
Ook op het vliegveld zelf kregen we veel reacties: 'Kijk, daar heb je een hele groep'
Of 'Hee, die gaan naar Bolivia' (Stond achter op ons shirt ;))

Ohja, we werden in Cochabamba opgehaald met een heel leuk busje (Zie foto's) Koffers werden boven op vastgebonden en wat er niet meer bij op kon ging mee de bus in. Erg leuk!
De wegen zijn hier super slecht, veel 'slechte' huisjes gezien in rijke buurten. Men heeft geen geld om een huis te bouwen. Ook al kinderen zien bedelen bij het vliegveld.. Zielig hoor, en was wel even slikken!

Vandaag gaan we nog even bij komen, momenteel is het bijna 15.00 uur en we gaan lekker douchen en vanavond lekker dineren en morgen gaan we beginnen met het weeshuis verkennen en de buurt verkennen!

Nou doei doei!
xxxxx

• 27 Juli 2014 - 21:03

Tiemen:

Hola,

Bienvenido Cochabamba!

De eerste 'cultuurschok' hebben jullie al gehad zo te lezen en vermoedelijk zullen er nog wel een paar volgen..
    Hoe gaat het met de hoogte? Kunnen jullie er een beetje tegen?

Goed om te lezen dat de vlucht goed gegaan is en jullie veilig zijn aangekomen in de prachtige stad Cochabamba! Het klimaat is super lekker, maar inderdaad oppassen voor verbranden, dit gaat super snel door de hoogte.

Wanneer je de wegen van het vliegveld naar Elena's huis al slecht vindt ;) Deze zijn voor Boliviaanse begrippen nog zeer goed..

Bedankt voor het schrijven en hou vol! We (ik) kijk ernaar uit om weer posten te zien!

Rust goed uit, geniet van het eten en de vriendelijke mensen en heeeeeeel veel zegen en plezier gewenst de komende dagen!

Hartelijke groeten,

Tiemen

(oh ja en lange stukjes schrijven hoor ;) )

• 27 Juli 2014 - 21:11

Opa En Oma:

Wij zijn blij dat jullie goed aangekomen zijn.
    Geniet nog even en dan aan het werk.
    groeten aan de anderen, liefs, opa, oma.

• 27 Juli 2014 - 21:59

Annemarie En Theo:

Fijn dat jullie veilig en gezond zijn aangekomen. Idd de eerste cultuurschok gehad maar er zullen er vast meer volgen. Dankbaar dus voor wat jullie zelf allemaal mogen hebben. Voor nu goed uitrusten zodat jullie straks het belangrijke goede werk daar kunnen doen.

Greetz Annemarie en Theo

• 27 Juli 2014 - 22:59

Sanne:

Fijn dat jullie er zijn.
    Goede nacht en succes morgen. Er zullen nog wel vele slik momenten komen

Gr Sanne

• 28 Juli 2014 - 09:54

Ineke:

Haai,

Jij slaapt vast nog, maar goedemorgen voor straks.
    Fijne dag met alles verkennen.

Liefs Ineke